Dyb kundeindsigt forudsætter delikat differentiering

Image result for Delicard logo

 

Dyb kundeindsigt forudsætter delikat differentiering

Delicards kunder var meget tilfredse. Så hvordan øger man omsætningen, når kunderne allerede får det, de efterspørger? Svaret fandt man gennem Rambølls dybdegående analyser af kundeadfærden.

Delicard sælger gavekort til delikatesser og køkkenudstyr – typisk til virksomheder, der giver disse gavekort som julegaver til medarbejderne. Hos Delicard vidste man allerede fra egne undersøgelser, at kundetilfredsheden var høj, men ønskede samtidig at øge omsætningen. Midlet var en kombineret Kunde- og Markedsundersøgelse fra Rambøll, som resulterede i værdifulde indsigter i kundeadfærden.

For eksempel stod det klart, at forskellige segmenter agerer på meget forskellige måder i dette marked. Denne viden brugte Delicard til at målrette sin markedsføring mod de forskellige segmenter, så hvert segment først og fremmest modtog de budskaber, der var vigtigst for dem. Og resultatet udeblev ikke: Delicards nye differentierede markedsføring viste sig at være meget mere effektiv og fik omsætningen til at vokse.

Lad os hjælpe dig

Vil du gerne vide, hvordan vi kan hjælpe dig? Eller vil du gerne, at vi tager et møde om en forestående opgave? Skriv til os i formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Du er naturligvis også velkommen til at kontakt os for en uforpligtende snak på tlf: +45 5161 4000.

 

 

Vi anvender Cookies

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles med tredjepart. Læs vores opdaterede Privatlivspolitik.