Dine data er vores ansvar – Rambøll er det sikreste valg

Sikkerheden i top

Hvert år håndterer Rambølls systemer mere end 1 million spørgeskemaundersøgelser. Mange indeholder personfølsomme data. Derfor går vi ualmindelig meget op i sikkerhed og bruger blandt andet, udover vores mange interne foranstaltninger, en ekstern revisor til løbende vurdering af vores IT-sikkerhed.

Sagt helt kort: Du kan have fuld tillid til, at vi passer på jeres data, så I kan koncentrere jer om at passe jeres forretning.

Rambøll har været leverandør af spørgeskemaundersøgelser med store mængder af data siden 90’erne, og vores systemer benyttes af hundredvis af kunder i den offentlige og private sektor. Kunderne tæller blandt andet det danske Datatilsynet.

Det er altså ikke nyt, at Rambøll går op i sikkerhed – det har vi altid gjort. Vi har fokus på sikkerhed - fordi det er vigtigt for kunderne - fordi lovgivningen sætter krav til databehandling - og fordi vi selv synes, det giver god mening, at man kan regne med os altid og hele tiden.

Vi byder EU’s Persondataforordning – GDPR velkommen

Den nye EU Persondataforordning – GDPR – trådte i kraft den 25. maj 2018. I Rambøll byder vi den hjertelig velkommen. Den har åbnet folks øjne for, at sikkerhed er vigtigt, og vi ser den som en mulighed for os. Vi kunne konstatere, at vores systemer langt hen ad vejen levede op til den nye forordning, men enkelte steder var der plads til forbedringer.  

Strengere rutiner for tilgang til data reducerer risici

GDPR har derfor været en kærkommen lejlighed til at løfte sikkerhedsforanstaltninger til et endnu højere niveau. Vi har blandt andet gennemført et stort rettighedsprojekt. Rent teknisk betyder det, har vi indført nye brugerroller, som er langt mere præcise end før. 

Og strukturelt har vi indført procedurer for brugeradgang. Devisen er, at den enkelte bruger – hvad enten vedkommende arbejder for Rambøll eller hos dig som kunde – til en hver tid kun skal have tilgang til relevant data på relevante tidspunkter.

Databehandleraftaler med alle kunder som juridisk fundament

Rambøll har på basis af GDPR udviklet en databehandleraftale (Data Processing Agreement eller DPA), som er skræddersyet til vores systemer og projekter. DPA’en beskriver formålet med, hvorfor Rambøll skal behandle data for din virksomhed, hvilke data der skal behandles, hvordan de skal behandles, vores rutiner i tilfælde af et sikkerhedsbrist, dine rettigheder som kunde, hvordan data skal slettes efter endt projekt etc. DPA’en beskriver, hvordan Rambøll overholder GDPR. Med den i hånden kan du som kunde føle dig helt tryg.


Rambøll gør det nemt for dig at have styr på dine data

Vores mål er at gøre det nemt for dig som kunde at overholde alle krav til datasikkerhed. Som kunde skal du forholde dig til hvilke data, vi skal behandle – og i hvilket tidsrum. Dermed hjælper vi dig med at dokumentere, hvad vi har gjort for at overholde GDPR.

Arbejdet med datasikkerhed fortsætter

Det faktum, at Rambølls systemer og procedurer lever op til GDPR, betyder ikke, at vi hviler på laurbærrene, hvad datasikkerhed angår. Vi har været i branchen i tre årtier – og vi ved, at der vil komme nye teknologier – og nye trusler mod datasikkerhed. Derfor fortsætter vi med at udvikle vores teknologier og procedurer, så vi også fremover er mindst et skridt foran de trusler, der er i markedet.

 

Kontakt os hvis vi skal hjælpe jer videre

Sammen kan vi skabe bedre resultater - klik her under og lad os sammen finde den bedste løsning for jer.

Vi anvender Cookies

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og give os statistik. Denne information deles med tredjepart. Læs vores opdaterede Privatlivspolitik.