Markedsundersøgelser

Der findes to slags kunder. Dem du allerede har, og dem du gerne vil have fat i. En markedsundersøgelse tager sigte på sidstnævnte og kortlægger alt det, du bør vide, for at potentielle kunder bliver mere end bare potentielle.

Hvor stort er kundepotentialet – og hvad skal der til for at realisere det?

Vil du investere i tilgang af nye kunder, har du for det første brug for at vide, hvor mange nye kunder du potentielt kan få, så du kan afstemme indsatsen efter gevinsten. Derudover skal du vide, hvor loyale de er over for deres nuværende leverandør – altså om de overhovedet er til at flytte med. Du bør også vide, hvorfor de ikke allerede er at finde blandt dine egne kunder. Er det for eksempel, fordi de adskiller sig fra det segment, dine nuværende kunder kommer fra, eller er der andre barrierer, der står i vejen.

 

Kort sagt bør du kende dine potentielle kunder mindst lige så godt som dine aktuelle kunder, hvis du vil udvide kundekredsen. Og det er netop dén viden, Rambøll leverer, når vi gennemfører en markedsundersøgelse – eller sagt på en anden måde: Vi sætter dig i stand til agere hensigtsmæssigt i et komplekst marked.

Læs mere om vores relaterede ydelser

Vi anvender Cookies

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles med tredjepart. Læs vores opdaterede Privatlivspolitik.