To af de mest værdifulde tidspunkter at lave kundemålinger er henholdsvis, når en ny kunde kommer til, og når en eksisterende kunde forlader dig. Her kan du nemlig både hente værdifuld viden om, hvordan du tiltrækker nye kunder, og hvad du skal gøre for at fastholde eksisterende kunder.
De fleste virksomheder kan lave en lang liste over alt det, de selv synes, de er gode til. Og dermed hvad de tror, der tiltrækker kunderne. Men i virkeligheden kan det være noget helt andet, der trækker kunderne til, end de USP’er I plejer at slå på. En entry-undersøgelse kan således give dig indblik i, hvad der reelt har skabt en ny kunde, så I efterfølgende kan justere jeres tilgang til markedet og gøre den mere effektiv.
Skal man nævne et enkelt punkt i kunderejsen, hvor det giver høj værdi at lave kundemålinger, vil det alt andet lige være, når en kunde forlader dig. Selvfølgelig vil der altid være en vis kundeafgang, men samlet set kan kunder på vej ud af døren give dig en essentiel viden om, hvad du skal gøre bedre for at holde på dine eksisterende kunder. Når vi laver exit-undersøgelser hos Rambøll, er det faktisk en del af målsætningen, at vores indsigter skal kunne bruges til at hente mistede kunder tilbage – og til at optimere indsatsen over for nye kunder.