Op mod 70 % af kunders købsbeslutninger tages på baggrund af online research. Kunderne fortæller dog kun om deres oplevelse på Trustpilot og sociale medier, når oplevelsen har været fantastisk eller forfærdelig.
Men hvad med alle dem, der har fået lige den gode oplevelse, de forventede?
Udvælg de spørgsmål, du ønsker besvaret i Retail Relations kartotek eller lav dine egne og vælg den belønning, du gerne vil give dine kunder som tak for deres besvarelser.
Gør kunderne opmærksomme på kampagnen ude i butikkerne, eksempelvis via plakater, flyers eller kassebonen. Det eneste kunden skal gøre for at kunne deltage er at bede om et link til undersøgelsen via sms eller QR-kode.
Resultaterne tikker ind løbende, så den enkelte afdelingschef hurtigt kan se sin afdelings resultater i forhold til resten af kæden. Desuden får han straks en notifikation, hvis en kunde afgiver en negativ besvarelse, så han kan håndtere den kritiske kunde med det samme.
Kunden modtager slutteligt en belønning for at have svaret. Det kan være en rabatkupon, en eksklusiv invitation til et arrangement eller før-udsalg, ligesom det også kan være et lod i en konkurrence om en præmie. På den måde styrkes kundens incitament for at vende tilbage og handle i din butik igen - samtidig med at de har fået en god oplevelse af virksomheden.
Download miniguiden til, hvordan du kommer godt i gang med Retail Relation.
Hent den fulde version her
Foruden indsigt i kundens behov giver Retail Relation også mulighed for eksempelvis at bede om lov til at sende nyhedsbreve, aktivere kunden på de sociale medier osv.
Retail Relation er også et effektivt værktøj, hvis du sælger oplevelser. Uanset om du driver en restaurant, forlystelsespark, feriested eller noget helt fjerde, er dine kunders umiddelbare oplevelse værdifuld for dig at kende.