Retail Relation

Op mod 70 % af kunders købsbeslutninger tages på baggrund af online research. Kunderne fortæller dog kun om deres oplevelse på Trustpilot og sociale medier, når oplevelsen har været fantastisk eller forfærdelig.

Men hvad med alle dem, der har fået lige den gode oplevelse, de forventede?

 

Retail Relation kort fortalt

Retail Relation er bindeleddet mellem dine kunder, de fysiske butikker og de forskellige online medier. Vil du aktivere dine kunder på de sociale medier og samtidig indsamle værdifuld viden om deres oplevelser i dine butikker, så er Retail Relation løsningen.

Kundernes kontakt med dit produkt eller ydelse begynder og slutter ofte online. Deres samlede indtryk af virksomheden bør derfor ikke alene bero på at skabe en god oplevelse i det fysiske møde, men også på hjemmesiden, sociale medier osv.
 
Vil du aktivere dine kunder på sociale platforme som fx Trustpilot og Facebook og derved øge dit salg, er det derfor vigtigt at udnytte synergien på tværs af kanalerne. 
 
Produktet er udviklet til simpelt og effektivt at koble din fysiske tilstedeværelse sammen med online teknologi, og resultatet er øget synlighed, større salg og højere kundeloyalitet.

 

 

 

1. Kickoff på kampagnen

Udvælg de spørgsmål, du ønsker besvaret i Retail Relations kartotek eller lav dine egne og vælg den belønning, du gerne vil give dine kunder som tak for deres besvarelser. 

 

2. Kunden møder kampagnen

Gør kunderne opmærksomme på kampagnen ude i butikkerne, eksempelvis via plakater, flyers eller kassebonen. Det eneste kunden skal gøre for at kunne deltage er at bede om et link til undersøgelsen via sms eller QR-kode.

3. Du får værdifuld viden

Resultaterne tikker ind løbende, så den enkelte afdelingschef hurtigt kan se sin afdelings resultater i forhold til resten af kæden. Desuden får han straks en notifikation, hvis en kunde afgiver en negativ besvarelse, så han kan håndtere den kritiske kunde med det samme.

 

4. Glade kunder vender tilbage

Kunden modtager slutteligt en belønning for at have svaret. Det kan være en rabatkupon, en eksklusiv invitation til et arrangement eller før-udsalg, ligesom det også kan være et lod i en konkurrence om en præmie. På den måde styrkes kundens incitament for at vende tilbage og handle i din butik igen - samtidig med at de har fået en god oplevelse af virksomheden.

Kom godt i gang

Download miniguiden til, hvordan du kommer godt i gang med Retail Relation.

Hent den fulde version her

Giver nye muligheder

Foruden indsigt i kundens behov giver Retail Relation også mulighed for eksempelvis at bede om lov til at sende nyhedsbreve, aktivere kunden på de sociale medier osv.

Også for oplevelser

Retail Relation er også et effektivt værktøj, hvis du sælger oplevelser. Uanset om du driver en restaurant, forlystelsespark, feriested eller noget helt fjerde, er dine kunders umiddelbare oplevelse værdifuld for dig at kende. 

Læs mere om vores relaterede ydelser

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig:

Michael Ringgaard:

Manager
+45 5161 7949
Mail: mir@ramboll.com

Karen Skærlund Risvig:

Senior Konsulent
+45 5161 7351
Mail: ksr@ramboll.com